Kategorier

måndag 16 september 2013

Påminner kroppen om vad den mår bra av

Jag brukar inte ägna mig åt bortförklaringar och gömma mig bakom yttre faktorer men här kommer det:

Jag hade inte tränat på nästan en månad... Varför? JO: stress och mkt jobb några dagar, sedan Spanien en vecka där ja för övrigt gjorde illa mina knän, sen Åre en långhelg då jag blev sjuk, sen Östersund en vecka där jag blev sjukare, sen första praktikveckan som var fullsmockad och bestod av långa dagar där jag däckade efter middagen. I förrgår gav jag mig själv en örfil "du vet att du mår bra av att träna Bea, du vet att det är avsaknaden av träning som gör att du är ovanligt lättretlig och trött"

SÅ. Efter nästan 4v lathet begav vi oss ut i lördags på en liten löprunda och än fast ja inte kunde springa de 8 km ja hade tänkt utan fick gå efter 5 (pga onda knän) så mådde ja så galet mycket bättre efteråt!! Igår söndag gjorde jag första styrkepasset: rygg och mage och det var verkligen en påminnelse till mig själv hur ja mår i själen av träning... Trots att chinsen var sjukt jobbiga pga ja är tyngre.. Men det SKITER jag i :)

Nu sitter jag på bussen på väg till praktiken och med mig har jag en väska med träningsläger. Ja ska testa att träna direkt efter jobbet istället för att försöka slita mig iväg efter middagen då ja är så trött! Det är bara att bestämma sig, att göra det! Att korrigera sina erfarenheter: påminna sig själv hur bra man mår av en beteendeförändring genom att göra först och känna positiva känslan sen!

Ha en bra dag gott folk!
Jag peppar med en bild från 1 juni i år, denna form är ett minne blott men om jag ska vara ärlig vill jag inte tillbaka ända dit!!


1 kommentar:

  1. Heja Bea, du är så inspirerande! Nystarter är nyttiga, jag tror att man mår extra bra av att inse vad träningen betyder. :) Kram!

    SvaraRadera