Kategorier

tisdag 21 maj 2013

Känsla, syn och verklighet

Jag orkar inte ens inleda med meningen som jag borde inleda med...så..


Ja, här är jag! och vad händer i mitt liv då? joråduvetattjagharjuganskasåfulltupp.



Dieten och träningen går verkligen upp och ner. Jag börjar se ett mönster. Jag känner mig stark i början av veckan men då känner ja mig även lite "ur form". Det känns som att ätardagarna sitter kvar i kroppen, vätskar mig och vikten känns som den flyger i taket. Sen fram mot torsdag någon gång känner jag mig betydligt svagare i gymmet, matt i kroppen och huvudet och formen känns bättre. Musklerna syns mer men jag känner mig nästan mager i slutet på veckan. Sen kommer ätardagen och den dagen ser ja rent hur musklerna suger åt sig näring. Ådror blir tydligare och ja känner mig lite fylligare igen.

När jag tittar på mått och vikt går det sakta men säkert neråt. När ja tittar på bilderna ser ja att det händer NÅGOT men ja känner mig snarare mager än definerad just på bilderna. Det är verkligen svårt att få bra helkroppsbilder där man bara står där och slappnar av mot en vägg i en lägenhet med sämst ljus med en mobilkamera som är dålig. När ja tittar på dem blir ja lite deppig och känner att ja inte lyckas... när ja tittar i speglarna på gymet säger dom nåt annat, när ja känner på magen säger det nåt annat. Detta är dock känslor och syner som inte tävlingsledarna kommer kunna ta del av. jag känner mig dålig. Förlåt, nu babblar jag!

Joel har varit här fredag-idag tisdag. De enda gångerna ja fuskat under denna diet har varit när ja varit med honom. Sämst karaktär har jag i förhållandemyset när ja kan ligga kvar i sängen och gosa... när ja har en pojkvän som älskar godsaker och sitter och äter dom framför mig... Jaja.. va gör väl de om hundra år :). Jag insåg idag att det inte ens är 2 veckor kvar.. nu är de baske mig dax att lägga in en sista växel. Ätardagen på lördag blir helt klart begränsad fröken Byström och ja inledde detta "jä**ar anamma" med att sticka ut och löpa 40 min ikväll. Skönt var det och nu kommer jag sova gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar