Kategorier

onsdag 20 februari 2013

Baksida ben och ett ryggpass gav mig TRÄNINGSPEPP!

När jag liks är i skrivartagen ska jag skriva ett inlägg till. Min dator kommer dock snart dö för jag glömde min strömkabel i stockholm i helgen. Men den kommer till mig på fredag så datorns död blir inte långvarig :)

Detta inlägg ska få ha tema träning. Det var allt för länge sedan ett positivt sådant lades upp :). Igår morse körde jag ett riktigt bra baksida ben/rumpa pass och jag hade träningsvärk redan på eftermiddagen. LOVELY! säger jag!

Sammanlagt 25min löpning
3 set vanliga utfall i smith
2 set utfall i smith med bakre benet på en bänk (DEN BRÄNNER)
4 set sittande bencurl där baksidan isoleras och får jobba järnet
3 set sittande vader
4 set utåtrotationer, ganska tunga, som bränner rejält i utsida lår och rumpa

Dagens träningspass var också bra, där var fokus rygg och mage

chins x 4 där jag gjorde 15 snygga i första! (trots att Byström är typ 3 kg tyngre än vid tävlingstillfället, bra där!)
baksida axlar/bröstrygg x4
sittande rodd smala x 3 och breda x 3
"chins" i roddgrepp (som man hänger upp i en krok) x 3
breda latsdrag i kabel x 3
Mellan detta supersetade jag med diverse magöningar och det blev sammanlagt 230 reps. oh yeah!

Trött rygg och nöjd tjej trycker som vanligt 2-3 riskakor och en prottedrink direkt efter samt aminosyror före och under om det var ett tag sen ja åt. Här ska byggas muskler! :)

När jag kom hem lagade jag denna middag och lunch till imorgon, riktigt gott vart de:
(recept igen, säg till om ni tröttnar)



Laxfile i ugn med bulgur blandat med sojabönor, gröna linser och frysta kryddor (dill, persilja och gräslök)

Nu ska jag skynda min att publicera detta inlägg innan min fina dator (som kommit tillbaka efter rep) slocknar och sen ska även jag slockna, men först ska jag planera morgondagens bröst och axelass.. Wiiiii! Älskar att känna träningspepp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar