Kategorier

måndag 8 april 2013

Get fit online - Tävling

NU är det den 8/4 och jag lovade att denna blogg skulle vakna till liv då. Sagt och gjort. Här är jag! Varför det skulle vara just idag kommer ni inse strax. Efter en dålig träningsvinter (sen i december) var jag peppad på att ta tag i saker och ting. Har velat fram och åter vad det skulle vara men har nu stakat ut en någorlunda plan.

Inte blev jag mindre inspirerad när min vän Sofia gjorde grymma resultat under ynka en månad när hon var med i fitnessfighten. Det är en tävling som bland annat går ut på att man ska träna en timma om dagen och sköta kosten strikt för att få så bra resultat som möjligt. Sedan utses varje månad en vinnare som får finfina priser. Jag tror att Sofia har grymma chanser att vinna!!! Vill ni läsa mer om denna tävling finns info här.

Först hade ja en tanke på att ja skulle vara med där ja också men upplägget passar inte riktigt mig. Dels vill ja gärna köra mitt styrkeupplägg och dels vill jag köra under länge tid och ha möjlighet att ha dagar utan träning, dvs vilodagar och vissa dagar kommer ja verkligen inte kunna träna.. tex när ja ska gå på tur tre dagar i fjällen. Därför är jag istället anmäld till get fit online. En av tjejerna som ligger bakom det har tävlat i fitness och ja kände att det var just kostdelen som ja skulle vilja testa köra strikt ett tag. Detta innebär att jag nu under kommande 2 månaderna kommer att gå på en typ av "diet". Inte främst för att tappa vikt utan för att bli lite mer definerad ;) mest för att testa att följa ett kostprogram och se vad som händer.

Tävlingen startade idag den 8/4 och nu är Dag 1 är avklarad och det känns som det är ett bra kostupplägg. (fråga mig igen om någon vecka vad jag tycker ;) ). Jag tänkte iaf att ni kunde få följa min lilla resa här...(och sätta lite press på mig) vilket gör att ja ska bli bättre på att uppdatera. Fråga gärna om ni undrar över något! Vad vill ni läsa om tex? Träningsupplägget? kosten? tanken bakom? mål?....shoooot!




..Peppad på en brun lite mer väl(tränad)definerad kropp (kortet är dock 1,5 år gammalt innan min ryggskada)..


Vi får väl se vad jag får för resultat..Jag vågar dock inte visa er förebilderna ;) För mycket julmat.. lite träning och på tok för mycket påskmat :P haha. (skojar bara) :)

NU KÖR VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar