Kategorier

onsdag 21 november 2012

2 träningspass starkare...

Sedan sist har jag hunnit köra två träningspass. Igår blev det ett pass för bicep, axlar och mage. OM det är intressant hur det kördes så kommer det här:

10 min uppvärmning på löpband
3 set axelrehab
3 set pullups (dvs med omvänt grepp för att ta mer på bicep)
4 set hantelcurl, excentriskt och ganska tungt
4 set stångcurl fokus KONTAKT
3 set stående militärpress med stång
2 set hysteriska sidolyft för axlarna där jag körde dropset och sammanlagt 100 reps!
2 x 100 reps mage (många olika övningar)

Som ja skrev tidigare är det många reps, lite lättare och koncentrerat tills det bränner som bara den som gäller för mina små axlar. Sidolyft är tha shit för att få fina runda axlar och det önskar ja mig gärna. Hoppas att dom bara vill lyda mig nu när ja börjat köra lite axlar igen :)

Kooom igen biccar!


Dagens pass var ett benpass där Majken fick följa med mig och Birgitta till gymmet för första gången. Hon skötte sig exemplariskt och vi var där över en timma.. hon verkade till och med tycka att de va lite kul :).

Gällande träningen så blev det väl ett sisådär pass. De har inte alla maskiner som ja brukar köra på och benträningen är lite känslig med tanke på min rygg men jag gjorde det bästa av det.

10 min uppvärmning på en typ av trampmaskin
4 set utfall i smith
4 set liggande bencurl
4 set sittande vadpress
4 set benböj med olika bredd på fötterna

Det är dock inget bra betyg att jag gick och funderade om ja skulle ut och springa en sväng när ja kom hem. Men det gjorde ja inte... ja diskade istället :). Men ja hade väldans trevligt! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar