Kategorier

söndag 18 november 2012

Proteinpannkakorna

MUMS!


1,5 dl vetemjöl
1,5 dl proteinpulver (naturellt)
4dl lättmjölk
3 ägg + en äggvita
salt
ca 10 g smör till stekning

Detta blev 10 stora pannkakor med ett näringsvärde på ca 100kcal/st med fördelningen: 3g fett, 10g protein, 8g kolhydrater. Jag åt 3 st och blev proppmätt :).

Till dessa hade vi frysta hallon och så hade jag gjort två kesellaröror en blandat med lightsaft med granatäpple smak och den andra med vaniljproteinpulver.

Många som gör proteinpannkakor använder vanligt proteinpulver som är smaksatt. Jag tycker dock att det blir för sött då jag hellre föredrar lite salta pannkakor och har söta saker till. Jag har även ett annat recept som jag ska testa nästa gång. Det får ni då ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar