Kategorier

fredag 16 november 2012

Min träningsvecka

Jag håller på att fortsätta med ett inlägg angående innehåll i vad vi äter men eftersom de tar lite tid och ja har rätt mycket för mig så kommer det komma kortare inlägg mellan dessa längre. Här är ett sånt :)

Hur ser er träningsvecka ut?

Styrka ÄR vackert...
Jag kommer att skriva ett inlägg senare om min träning, varför jag tränar som ja gör, vad jag har för tankar om vad och när jag tränar osv. Men här har ni rätt och slätt hur denna träningsvecka ser ut i alla fall:

Måndag:
Bröst och triceps
80 min promenad

Tisdag:
Biceps och mage
60 min prom

Onsdag:
Nästan 14 km promenad uppdelat i två promenader.
Vilodag från gym.

Torsdag:
Löpning 15 min + Ben + mage

Fredag:
45 min morgonpromenad
Och strax ska ett ryggpass avklaras!

Lördag:
VILA

Söndag:
Bröst och triceps igen, då börjar det om :)

Det har blivit väldigt mycket promenader i veckan men det är inget som jag "planerat" utan jag har nog bara behövt en massa östersundsluft och natur efter 5 månader i stockholm. Som sagt, JAG mår BRA av promenader och eftersom ja inte kan springa så mycket så blir promenader min "cardio" och de få gånger ja springer försöker ja avverka korta och väldigt pulshöjande pass för att träna mitt hjärta och inte belasta min rygg onödigt mycket. Men som sagt. Mina tankar kring min egen träning kommer att återkomma!

Mina styrkepass brukar ja ofta köra i två dagars intervaller med en dags vila emellan. då blir det ofta 4-5 pass styrka / vecka vilket passar mig ypperligt just nu!

Håller ni inte med? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar