Kategorier

fredag 14 december 2012

Min första tävling

Tänk att jag kan sätta en helt ny etikett på detta inlägg; TÄVLING! För jag deltog faktiskt i tävlingen!

Hela dagen har jag varit apnervös. Har gått runt och känt efter i kroppen, småätit hela dagen, inte riktigt kunnat fokusera på plugget..

När jag väl kom dit var jag också galet nervös. Pulsen var hög, jag var skakig och ja kände hur adrenalinet pumpade i mig. Innan tävlingen började skulle man väga in sig och ja fick veta att jag var den enda anmälda tjejen.. Resten var killar. Jag skulle alltså vinna min grupp vad jag än gjorde för resultat. MEN som jag sa tidigare när jag berättade om tävlingen så ingår ju även gymmen i Åre och Sundsvall. Tävlingen i åre var förra veckan så de tjejerna som var med där kunde jag ju tävla mot!

Först ut var chins. När det var min tur hade ja galet påslag i kroppen och när ja skulle greppa stången hade ja handsvett!! När jag gjort de två första typ kände jag att det var en tung chinsdag... 13 godkända blev det i allafall till slut. Jag tror att ja vann över iaf en kille med det. Men viktigast: (i resultatväg) var att ja vann över Åre i den grenen. jag kände verkligen hur nervös och spänd jag var.. Jag fick nämligen mjölksyra i typ hela kroppen inklusive VADERNA av att köra chins... Det har ju aldrig hänt förr!

Andra grenen var dips. De hade dels en kontroll att man var tvungen att nudda på ett visst djup, helt utsträckta armar och en klocka som angav takten man skulle köra i. Man fick vila en gång à 3 sekunder. Jag ställde mentalt in mig på att göra typ 15 st... Tävlingsdjävulen i mig kom dock fram och jag tryckte dit 29 st. Ett resultat jag är nöjd med!!! Tjejerna i Åre hade gjort 14 som mest :)

Tredje grenen var marklyft. Här skulle man säga en ingångsvikt som man skulle köra på och fick inte backa från. Jag sa 60kg och tänkte köra safe för min ryggs skull. Detta kändes dock lätt sp jag testade 80kg på mitt andra lyft. De kändes också bra och var helt klart över förväntan. Har aldrig tränat marklyft så jag har aldrig någonsin testat att lyfta tungt. I denna gren tror ja dock att de va nån/några i Åre som lyft mer i.

Sist ut var löpningen och den bävade jag mest för. Tänkte att ja skulle springa på tå men mina vader dog snabbt och de gick till slut inte att lyfta benen mer. Jag klarade mig alltså inte speciellt bra i löpningen... 69 sekunder. Men men... Det var en tjej i Åre som sprang 84 vet jag.

Summa sumarium gällande resultatet: 1:à i damklassen i ösd med endast mig som tävlande ;) men även etta på golds gym (Åre + ösd) i damklassen. KUL!! Jag är dock väldigt övertygad om att den ledningen endast håller sig till på tisdag när tävlingen går av stapeln i Sundsvall. MEN so what!?

Resultat: 13+29+80+69= 191 poäng

Jag är grymt stolt över mig själv att jag ens gjorde detta! Jag utmanade mig själv! Jag skakade av nervositet men jag gjorde det ändå. Det var tom roligt :). Mental styrka, YES!!!!

Tävlingen filmades så jag får se om ni får se något sen ;). Mina priser får ni iaf se här nedan! :) (t-shirt, mössa, keps, handduk och smartshake)

4 kommentarer:

  1. Hurra!!! :D Du är så jäkla BRA!!! :D Å det hade du varit om du så bara gjort en grej av varje, eller ingen, för du ställde upp och vågade och det gick ju skitbra!!! :D Fan vad roligt! Var så nyfiken nu när jag vaknade på morgonen för jag låg däckad i migrän hela kvällen igår!

    KRAMAR i massor till dig modiga människa! :D :D :D

    SvaraRadera
  2. Grattis! Du är ju galet stark! Imponerad!

    SvaraRadera
  3. Läs detta, så himla bra!! --> http://emliscious.blogspot.se/2012/12/give-your-100-whatever-it-looks-like.html

    SvaraRadera
  4. Tack Sofie!

    Susanne: det var ett riktigt bra inlägg!! :) Jag behöver mera sådana takter i min tankeverksamhet :)
    Tack för härlig promenad och pratstund sist, du är en fin vän!

    SvaraRadera