Kategorier

söndag 9 december 2012

Stärk din akilleshäl

Benpasset i torsdags tog verkligen bra. Det har varit en pina att gå i trappor i helgen och då framförallt för att baksida lår, rumpa och vader har varit som betongklumpar!! Jag har varit relativt stark i framsida lår men desto svagare i baksida lår. Därför har ja ca senaste halvåret lagt mer fokus på rumpa och baksida. Detta har resulterat i att ja dels blir bättre på att hitta de rätta musklerna och verkligen få kontakt så att muskeln gör så ont så ja mår illa.. Dels så har ja faktiskt redan nu sett resultat både styrkemässigt och utseendemässigt vilket är kul!!

Många är dåliga på att lägga lite extra tid och energi på de delar på kroppen som de är svagast i. Det är ju helt enkelt roligast att köra övningar som man känner sig stark i. För det är ju faktiskt inte bara JAG som tycker det är jobbigt att KÄnNA SIG DÅLIG!

Detta kan man tydligt se om man tittar sig omkring tex i gymet: tjejer som vägrar köra ben för att de är rädda att få stockar till ben, killar som har enorma överkroppar och minimal nederdel... Det är roligt att träna det som syns... De inre core musklerna eller rutorna? Vad väljer du? Jag vet vad din kropp skulle vilja att du valde!

I Stockholm blev det bara ett pass i föreningens gym. De har byggt ut och faktiskt valt bra maskiner som jag verkligen saknat. Riktigt fräscht är det iaf! Det blev ett biceps-mag pass i modell enklare men med bra kontakt. Annars har jag laddat kroppen med massa massa energi i form av mycket god mat samt sovit 8-9h/natt. Jag riktigt känner hur kroppen växt och återhämtat sig!

Jag har även inhandlat lite nya träningskläder.. Dock till mig själv i julklapp ;) så ja ska inte avslöja än exakt vilka det blev ;). Men visst är det kul med nya kläder?? Bor man på gymet använder man ju dessa kläder lika mycket som vanliga kläder. Klart man ska få va snygg där med ;). Jag ska iaf tipsa om de skönaste byxorna Ever. Dessa är underbara att köra styrka i eller bara mysa omkring i hemma. Jag har de ljusgråa och funderar även på att köpa de svarta. Bra tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar