Kategorier

torsdag 6 december 2012

Tävla? Jag? Va!?

Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att ja har prestationsångest, är dålig på att förlora och ibland undviker att göra saker som jag egentligen vill pga detta. Jag skrev även att jag försöker utmana mig själv gällande detta.. Det är precis vad jag just har gjort:

Jag ska vara med i en tävling som golds gym arrangerar på deras gym i Åre, Östersund och Sundsvall. Eller.. Jag har iaf blitt anmäld. Detta ÄR verkligen en utmaning för mig i bemärkelsen att jag brottas med tankar som "shit, ja kommer vara så dålig", "folk kommer titta på mig när jag ska prestera", "det kommer efter tävlingen att finnas ett resultat.. Ett mätbart resultat som JAG (och i mitt huvud även andra) kommer bedöma mig själv utifrån.

Ok. Vad är det för tävling?
Chins, dips, Marklyft och backlöpning.

-I chins är jag tillbaka någorlunda i form efter skadan men har aldrig haft någon som strikt bedömt mitt utförande med att inte gunga, inte röra benen, hakan över stången och ordentligt sträck i botten

-i dips har ja lång väg kvar till min form. Detta är en jobbig gren just för att ja jämför med mina tidigre resultat.

-Marklyft har jag aldrig någonsin tränat tungt på. Lägg då till att ja har en trasig rygg som är sjukt känslig för dessa typer av övningar. Denna övning kommer ja absolut inte maxa utan köra ett lätt bara för att inte stå helt utan poäng. MEN det kommer vara mentalt jobbigt att stå där och mesa på med vikterna.... Och va sämst. Men!!!! Utmaning utmaning utmaning!

-backlöpning. Haha! Typ aldrig tränat sånt .. Men men. Kör-dö-skit i hur det går. Max lutning på bandet, hastighet 12. Mjölksyra

I morse gick jag till gymet och körde ben samt testade lite av övningarna. De börjar sjunka in. Jag ska iaf försöka genomföra tävlingen. Hoppas ja är modig nog. Ja kan ju kanske vinna nåt än om ja inte vinner? Ni vet nog va ja menar!






1 kommentar: